Egy új motoros szakág, a flat track cívisvárosi debütálása tavaly szeptember 18-án volt a Perényi Pál Salakmotor Stadionba. Idén is flat track világbajnoki döntő házigazdája lesz Debrecen október 1-jén, 15 órától – olvasható a Speedwolf Sportszervező Nonprofit Kft. közleményében.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség Pályaverseny Bizottsága minden idők legjobb világbajnoki flat track versenyeként aposztrofálta a debreceni viadalt, és felkérte a hajdúsági klubot a 2022-es sorozat egyik döntőjének megrendezésére. Így került be az idei versenynaptárba október 1-jei dátummal a cívisvárosi megmérettetés.
A kiírás értelmében a legjobb flat track versenyzők öt fordulóban csatáznak a világbajnoki címért.
A debreceni vébédöntőben tizenkét nemzet – Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Ausztria, Argentína, Csehország, Németország, Hollandia, Lengyelország, Japán és Magyarország – várhatóan 30 vaspapucsosa küzd a pontokért.
A rendező jogán Magyarországot egy szabadkártyás pilóta képviselheti, ifjabb Adorján Zoltán, a salakmotorozás örökös magyar bajnokának fia. A mezőnyben megtalálható két női versenyző is: az osztrák Yasmin Poppenreiter és az argentin Micaela Bazán. Kuriózumnak számít, hogy egy japán pilóta, Masatoshi Ohmori is motorra ül a viadalon.
Három fordulót követően rendkívül szoros az állás a dobogós helyekért: az olasz Matteo Boncinelli vezet 60 ponttal, a második a spanyol Gerard Bailo (59 pont), a harmadik a szintén olasz Daniele Moschini (58).
Amit a flat trackről tudni érdemes
Átalakított motokrossz vagy supermoto gépekkel versenyeznek a pilóták. A debreceni világbajnoki döntőre nyolc márkát neveztek a résztvevők: KTM-ek, Yamahák, Hondák, Suzukik, Kawasakik, Zaeták, Husqvarnák és Gas Gasok száguldanak majd az oválon. A versenykiírás értelmében tizenhat alapfutamot rendeznek, ahol minimum hat kört tesznek meg a pilóták, akik hatan-nyolcan állnak starthoz, két sorból rajtolva. Az alapszakasz után lesz a last chance (utolsó esély) futam, ahol 10 vagy 12 motoros (három sorból indulva) nyolc körön át méri össze tudását. A fináléban 10 vagy 12 versenyző csap össze, itt már 10 kör dönt a végső helyezésekről. Fontos tudni, hogy nincs kizárás, aki büntetést kap, az 15 méteres hendikeppel vág neki a távnak.
Az első viadalt a németországi Diedenbergenben rendezték, utána a franciaországi Morizesben, majd a csehországi Pardubicében mérték össze tudásukat a vaspapucsosok, az október 1-jei debreceni fordulót követően egy héttel később az olaszországi Boves-Cuneóba zárul a széria.