Egy friss, nemzetközi felmérés arra jutott, hogy Magyarországon valószínűleg minden nyolcadik autó érintett lehet a kilométeróra visszatekerésben.
Az egész Európát lefedő kutatásban országonként vizsgálták a futásteljesítmény átláthatóságát, az azokkal való visszaéléseket.
A felmérés alapján a Nyugatról Keletre haladva romlik a helyzet. Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban alacsonyabbak a visszaélések ezen a területen. Ez nem jelenti azt, hogy nem lennének ott visszatekert órás autók, viszont az arányuk itt lehet a legkisebb.
A legrosszabb Lettországban, Litvániában, Ukrajnában és Romániában a helyzet, ezen országokban a leggyakoribb és legjellemzőbb az óratekerés.
A futásteljesítménnyel való visszaélések aránya nagyban kötődik az új és az import használtautók arányához. Nyugaton arányaiban magasabbak az új autók aránya a piacon. Magyarországon az autók 52,6%-a jön használtan külföldről. Ez Keletebbre még magasabb arány, Romániában 67,2%, Litvániában 75,3%, Lettországban 75,5%, míg Ukrajnában 80%.
Minél több a külföldről importált autó, annál nagyobb a futásteljesítmény módosítás. A határokon átívelő kereskedés nehezíti a bűncselekmények felderítését, az adatok követhetőségét.
Magyarországon átlagosan 45 987 km-et tekernek vissza az autóknál.
Az autógyártók és a hatóságok is küzdenek az ilyen jellegű visszaélésekkel. A hazai autók esetében a Jármű Szolgáltatási Platform már több mint egy évtized adatait szolgáltatja a hazai forgalomba helyezéstől kezdve. Természetesen a külföldről érkező autók előélete itt nem érhető el, amely nehezítheti a külföldi autók esetén a visszaélések csökkentését. A járműgyártók is különböző módokon követik már a kilométeróra állásokat azért, hogy egy esetleges módosítás könnyebben kiszúrható legyen.
A kilométeróra tekerése bűncselekmény. Azonban nehezen felderíthető, emiatt rendkívül kevés esetben születik bírósági ítélet miatta Magyarországon.
Sokak szerint fontos az, hogy a használtautó vásárlás során a vásárlók elsősorban ne a kilométeróra állását vegyék figyelembe a vásárlás során, hanem az autó tényleges állapotát. Szintén javasolt, hogy ne egyedül vizsgálják át az autót, hanem ahhoz kérjék szakember segítségét, aki számára hamarabb feltűnnek az intő jelek.