Debrecen mellett átadták a 33-as főútnak az M35-ös autópálya és az épülő BMW-gyárnak helyt adó ipari övezet közötti kibővített szakaszát november elején.
A projektben egy egysávos direkt ág átvezetése is megtörtént a MÁV 108-as számú vasútvonala felett. Emellett csomóponti ágak, új jelzőlámpás csomópontok, párhuzamos gyalog- illetve kerékpárutak és mezőgazdasági földutak is létrejöttek – írja a Magyar Építők.
A városból a Hortobágyra vezető 33-as főút érintett szakasza (a térképen pirossal a Strabag által kivitelezett szakasz) már a BMW-beruházás előtt is jelentős forgalmat bonyolított le, így a tovább növekedő terhelése miatt a bővítése még indokoltabbá vált.
Ide kapcsolódó fejlesztés a 33-as főút folytatólagos bővítése: a szóban forgó ipari fejlesztési terület és a 3316-os jelű összekötő közötti a KE-VÍZ 21 Zrt. végzi el a négysávosítást 2010 méteres szakaszon (a térképen zölddel jelölve).
Az átadó sajtótájékoztatón jelen volt Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára; Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője; Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere; valamint Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója.
Debrecenben az elmúlt években történelmi léptékű gazdaság- és közlekedésfejlesztés történt, de további, még nagyobb léptékű munkákra készülnek – mondta Papp László.
Ezek közül megemlítette a keleti elkerülő út megépítését, a Homokkerti és a Vágóhíd utcai felüljárók felújítását, öt nagy forgalmú csomópont jövőre kezdődő átépítését, a józsai városrészbe vezető út négysávosítását, illetve a Sámsoni út bővítését és korszerűsítését.
A 2,2 kilométeres szakasz négysávosítása az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a STRABAG Építőipari Zrt. kivitelezésével készült el.
Forrás: Magyar Építők