Az idei április 3-4-én megrendezett XIX. regionális közlekedési konferenciát a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) és a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) szervezte.
A tanácskozáson nemcsak az állami közlekedési vállalatok képviselői vettek részt, hanem az ország keleti régiójának nagyvárosainak helyi közlekedését ellátó cégei is képviseltették magukat.
Debrecen úgy fejlődik, hogy közben óvja értékeit, vigyáz a lakosok egészségének biztonságára. A városfejlesztési stratégiánk megvalósítása során kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontok érvényesítésére – fogalmazott Balázs Ákos.
Hozzátette, a városi mobilitási terv (SUMP) és a környezetvédelmi program (Zöld Kódex) megalkotása jól átgondolt tervek mentén történt, melyeket helyi tudásra építettek.
Szoták Zoltán úgy fogalmazott, hogy a közútkezelő legfontosabb feladata évek óta az utak kátyúzása, a szemétszedés és a kaszálás.
Az elmúlt öt esztendő alatt 500 kilométer út újult meg Hajdú-Bihar vármegyében, melyekre összesen 61,5 milliárd forintot fordítottak.
Mi is részt vettünk a SUMP előkészítésében. Sok közlekedés-szakmai tanulmányt láttunk már, de ez az első, ahol megkérdezték a szakma véleményét, javaslatait. Ez a stratégia valóban valós igényeket fogalmaz meg – hangsúlyozta.
A továbbiakban említést tett az M3-as és M35-ös autópályák görbeházi csomópontjának befejezéséről, amellyel lehetővé vált többek között a Debrecen és Nyíregyháza közötti autópálya-kapcsolat. Elkészült a 33-as főút 2×2 sávosra bővítésének második szakasza, amely összeköti a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezetet az M35-ös autópályával.
Folyamatban van a 471-es út Debrecen belterületi szakaszának, azaz a Sámsoni útnak a fejlesztése, bővítése. Nem egyszerű, sokrétű feladat, de a város közlekedői jól tudtak alkalmazkodni az építkezéssel járó körülményekkel – nyilatkozta a Magyar Közút hajdú-bihari igazgatója.
Jelenleg több fontos projekt előkészítése folyamatban van, köztük a Csigekert – Szabó Lőrinc csomópont átalakítása, a 35-ös főút négysávosítása a 354-es út és Debrecen-Józsa között, valamint a Debrecen-Józsa északi tehermentesítő út kialakítása az M35-ös autópálya és a 35-ös főút között. Emellett a Debrecen Keleti elkerülőút projektje is az előkészítési fázisban van.
Ez utóbbi fejlesztéssel jogilag is elérhetjük, hogy ki tudjuk tiltani azt az átmenő forgalmat, amelynek nincs keresnivalója a városban. Ha a keleti körgyűrű elkészül, jelentősen fellélegezhet és átszerveződhet a belvárosi forgalom – közölte Szoták Zoltán.
Több új kerékpárútszakasz összekötheti a településeket a régióban. Ezek közül már építési engedéllyel rendelkezik több is, például a Hajdúböszörmény és Józsa közötti, az Ebes és Debrecen közötti, valamint a Tiszató és Hortobágy Halastó, illetve a Hortobágy-Halastó és Balmazújváros közötti szakaszok. Emellett megemlítette, hogy elkészült a Debrecenből Kismacsra vezető, a 33-as főúttal párhuzamos kerékpárút is.
Képek forrása: ktenet.hu