A józsai buszközlekedés átalakítására tett javaslatot a DERKE

A józsai buszközlekedésre tett átfogó javaslatot a DERKE (Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület). A megosztott információjuk szerint a jelenlegi józsai DKV járatok esetén csökkentette a lehetőségeket, de az A, R, Y, YA, YR variációjú buszjáratokkal romlott az áttekinthetőség is. Az egyesület egy Alsó- és Felsőjózsát is összekötő járatot is tervezett.

Forrás: DKV Zrt. közösségi oldala

A DKV számára is eljuttatott józsai buszos közlekedés átalakítására szolgáló anyag immáron a lakosság számára is elérhető. Ebben felvetik, hogy a Debrecenen belüli végállomások sem feltétlenül ideálisak, a Segner tér helyett a Nagyállomás, míg a Doberdó utca helyett az Egyetem volna jobb opció, hogy kevesebb átszállással lehessen elérni a főbb helyszíneket.  Úgy látják, hogy a józsai közlekedés egyik alapfeltétele lenne, hogy a 2019-ben alkalmazott, azóta lecsökkentett járatsűrűséget állítsák vissza.

A javaslatban három változatot hoztak létre. Az egyikben a 35E csak Felsőjózsát, a 36E csak Alsójózsát érintené, míg a 35-ös járat körbejárná mind a két településrészt, közvetlen kapcsolatot teremtve közöttük. A 34-es járat útvonala nem változna. A B változatban a 35-ös és a 35Y-os járat érintené Alsójózsát a Szordasi úton keresztül, így bevonásra kerülhetne a tömegközlekedésre az új Józsaliget-lakópark is, míg a 36-os járat a jelenlegi útvonalán maradna. A harmadik változatban a 35-ös és 36-os járat egész nap közlekednének Alsó- és Felsőjózsán is, illetve érintenék a Józsaliget-lakóparkot.

Az egyesület megállóhelyek létesítésére is tesz javaslatot, illetve összeszedte, hogy milyen korlátok és lehetőségek vannak az általuk felvázolt új útvonalakban.

Az összeállított anyag itt érhető el.

Ez is érdekelhet