Az ETSC az Európai Parlament (EP) képviselőihez nyílt levélben fordult, amelyben a kisteherautó-vezetők (3,5 tonna megengedett össztömegig) szakmai képzésének szükségességére hívja fel a figyelmet.
Kép forrása: Carnotie
A nonprofit szervezet azt kívánja elérni, hogy az Európai Parlament szigorúbb szakmai követelményeket állapítson meg a kisteherautósofőrök számára, hasonlóan az autóbusz-vezetőkhöz. Ezt a kezdeményezést a kisteherautóvezetők által okozott súlyos és halálos közlekedési balesetek számának növekedése indokolja.
2019-ben a halálos balesetek 11%-át okozták kistehergépjárművek az Európai Unió útjain 2630 ember halálát okozva. Tízből négy esetben a halálos áldozatok gyalogosok, kerékpárosok és motorosok voltak.
Jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezethet kisteherautót. Az internetes vásárlások számának növekedése, a zsúfolt belvárosok egyre nehezebb megközelíthetősége, az éjszakai szállítások iránti növekvő igény és számos más körülmény, mint például a nehéz-tehergépjárműveket üzemeltetőket érintő súlyos sofőrhiány abba az irányba tereli a fuvarozókat, hogy ahol csak tehetik, a szállítmányaikat mindinkább kisteherautókkal juttassák el a célállomásig.
Az ETSC szerint a jelenlegi elnéző szabályozás is hozzájárul a kisteherautó-vezetők rossz munkakörülményeihez, és azok fenntartásához. Mindezek együtt szerintük jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. Úgy vélik, a nagyobb és erősebb járművek nagyobb számú megjelenése a forgalomban úgy, hogy azokat B-kategóriás jogosítvánnyal bárki vezetheti, speciális képesítés nélkül, csökkentheti a gyalogosok és kerékpárosok biztonságát.
Forrás: kreszvaltozas.hu